زندگی

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:07

مجموعه NFT پلتفرم Splinterlands در 30 ثانيه فروخته شد

پلتفرم بازي Splinterlands با همکاري Loak و Waka Flocka Flame، مجموعه منحصر به فرد NFT خود را تنها در 30 ثانيه فروخت.

نتيجه همکاري اين بازي بلاک چين با مرکز NFT هاي پوشيدني و خواننده رپ، داراي کاربرد بيشتري در خارج از بازي است.

مجموعه Waka Flocka NFT دو عملکرد اصلي نيز خواهد داشت. به عنوان يک کارت احضار قابل بازي و به عنوان NFT هاي پوشيدني در فيلترهاي AR Snapchat در نسخه‌هاي معمولي و طلايي عرضه خواهد شد.

کارت احضار قابل بازي، به نام Waka Spiritblade، يک احضار کننده مرگ افسانه‌اي 3 هزينه‌اي با توانايي سم است. اين قابليت براي تمام هيولاهاي کاربر در ميدان اعمال خواهد شد. بدين ترتيب اين شانس 50 درصدي را براي آنها نيز ايجاد مي‌کند تا در هنگام ضربه به هيولاهاي دشمن سم خود را وارد کنند NFT هاي Waka Flocka فروخته شده، همه در سطح حداکثر خواهند بود.

دکتر جسي اگرود رايش مديرعامل Splinterlands، هيجان خود را در خصوص همکاري با Loak و Waka Flocka Flame به اشتراک گذاشت.

NFTها اميد مالکيت واقعي را دارند و بخش بزرگي از آن براي دارايي‌هاي درون بازي خريداري شده توسط کاربران است و خارج از بازي فروخته شوند. اين تنها يکي از اولين نمونه‌هاي اميدوارکننده است که ارزش پيشنهادي را براي گيمرها تغيير خواهد داد.

معرفي بازي Splinterlands 

 

s8_hj86.jpg

اسپلينترلندز يکي از بازي‌هاي بلاکچيني قديمي در بازار است که به تازگي دستاوردهاي بسياري کسب کرده است. اين بازي در ابتدا با نام استيم مانسترز و در بستر بلاکچين استيم راه‌اندازي شد؛ اما زماني که جاستين تون مديريت اين پلتفرم را بر عهده گرفت، به بلاک چين هايو منتقل شد و در آخر نام آن به Splinterlands تغيير يافت.

در اين بازي، بازيکنان يک دسته کارت جمع‌آوري و طراحي مي‌کنند و با بازيکنان ديگر نيز به رقابت مي‌پردازند.

رقابت در اين بازي به جاي يک سيستم نوبتي شبيه به بازي‌هاي کارتي سنتي، سريع و خودکار هستند؛ مانند بازي‌هاي مبارزه‌اي خودکار.

جذابيت و نوآوري بازي اسپلينترلندز در جمع‌آوري و مبادله کارت‌هاي آن است؛ همه کارت‌ها در بازي Splinterlands از نوع NFT هستند، به اين معني که بازيکنان مالکيت کامل آنها را دارند و مي‌توانند آنها را در بازار نيز معامله کنند.

در اين بازي گيمرها مي‌توانند با برنده شدن در رقابت‌ها توکن کريستال‌ انرژي تاريک کسب کنند و اين توکن‌ها را مي‌توان به بلاک چين‌هاي ديگري مانند اتريوم يا بايننس نيز منتقل کرد. همچنين اين تيم پلي را نيز به بلاک چين وکس ايجاد کرده که به کاربران اجازه مي‌دهد با رپد کردن توکن‌هاي NFT خود بتوانند آنها را در بازارهاي محبوب NFT در بستر بلاک چين وکس معامله کنند. در آگوست سال 2021، اين تيم توکن اکوسيستم خود را با نام اسپلينترشاردز راه‌اندازي کرد و از آن زمان، علاقه کاربران به اين بازي بيش از پيش شده است.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:23

ريست پشورد دستگاه ذخيره ساز

در سيستم‌هاي نظارت تصويري گاهي نياز است که رمز عبور دستگاه ذخيره‌سازي و يا دوربين بازيابي شود. در اين مقاله به اين مورداشاره خواهيم کرد و فرايندي که مالک و يا مسئول سيستم نظارت تصويري  مي‌تواند رمز عبور سامانه را بازيابي کند، معرفي مي‌نماييم. در گام اول اهميت رمز عبور را شرح خواهيم داد. در گام بعد سناريوهاي متفاوتي که نياز به بازيابي رمز عبور براي افراد است، معرفي خواهد شد. البته اين شرايط مي‌تواند اجتناب‌پذير و يا اجتناب‌ناپذير باشد. در برخي از اين شرايط بازيابي رمز عبور حياتي است ولي گاهي بازيابي رمز عبور، ممکن است خطراتي را براي صاحبان و مسئولين نظارت تصويري به همراه داشته باشد.

 

چرا رمز عبور روي دستگاه تعريف مي شود؟

بسياري از افراد به دلايل مشخص و واضح رمز عبور را روي سيستم‌هاي نظارت تصويري و دستگاه‌هاي مربوطه تنظيم مي‌نمايند و اولين و مهم‌ترين هدف جلوگيري از دسترسي افراد ديگر به داده‌هاي شخصي ، تصاوير و فيلم‌هاي زنده و ذخيره‌شده است. با ايجاد رمز عبور حريم شخصي را براي خود و مشتريان فراهم مي­ نماييم. برخي از افراد رمز عبور را به‌عنوان عامل مزاحم و دردسر آور تلقي مي‌کنند و از تعريف رمز عبور خودداري مي ­نمايند. درحالي‌که فلسفه سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک نظير سيستم‌هاي نظارت تصويري، سامانه‌هاي کنترل تردد، سيستم‌هاي اعلام سرقت و … جلوگيري از نفوذ بيگانگان است و وظيفه اصلي آن خبررساني و اطلاع‌ از ورود افراد غيرمجاز مي­ باشد. لذا بايد براي سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک رمز عبور تعريف گردد تا از ورود کارشناسان غيرمجاز جلوگيري به­عمل آيد.

فلسفه سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک نظير سيستم‌هاي نظارت تصويري، سامانه‌هاي کنترل تردد، سيستم‌هاي اعلام سرقت و … جلوگيري از نفوذ بيگانگان است و وظيفه اصلي آن خبررساني و اطلاع‌ از ورود افراد غيرمجاز مي­ باشد

 

سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک نيازمند امنيت و احراز هويت قدرتمندي مي­باشند و نمي‌توان­ آن­ها را مشابه بازيابي رمز عبور پست­هاي الکترونيک، رمز عبور شبکه‌هاي اجتماعي و يا بازيابي رمز عبور حساب بانکي دانست. در موارد ذکرشده به‌طور مثال بازيابي رمز عبور پست الکترونيک با چند کليک مي‌توان رمز عبور جديد را توليد نمود. اما نمي‌توان از اين روش‌ها براي سيستم‌هاي امنيتي استفاده نمود. به بيان ساده‌تر روش‌هاي متداول بازيابي رمز عبور که در اينترنت وجود دارد، براي سيستم‌هاي امنيتي ناکارآمد و نسبتاً ناامن مي­باشند.

بهترين دوربين مداربسته 

سيستم‌هاي امنيتي به‌گونه‌اي طراحي‌شده‌اند که امن باشند و به‌راحتي گذر از احراز هويت آن­ها ميسر نباشد.

ويژگي هاي رمز عبور مناسب

 

 

حتما بخوانيد: دستگاه هاي DVR ضد سرقت

تنظيم مجدد رمز عبور (گذرواژه) در برخي مواقع اجتناب ناپذير و در برخي مواقع غيرقابل اجتناب مي­باشد. در اکثر مواقع براي افزايش ضريب امنيتي، بايد از بازيابي رمز عبور جلوگيري نمود. اما گاهي به‌ناچار نياز به بازيابي رمز عبور وجود دارد. به‌طور مثال ممکن است که يک فرد رمز عبور دستگاه ذخيره‌ساز يا دوربين تحت شبکه  خود را فراموش کرده باشد و آن را درجايي ذخيره يا يادداشت نکرده باشد، لذا اين امر کاملاً قابل‌اجتناب مي­باشد. يک اصل مهم در انتخاب رمز عبور وجود دارد و آن اين است که ضمن پيچيدگي بسيار، رمز عبور بايد يادآوري آن راحت و سهل بوده و حدس آن توسط ديگران دشوار باشد. يک روش مناسب براي مديريت رمز عبور استفاده از نرم‌افزار ذخيره‌ساز گذرواژه مي­باشد.

يک مورد ديگر که نياز است به آن توجه شود، جلوگيري از حدس رمز عبور توسط ديگران است. اگر يک فرد يا يک مهاجم از طريق حدس رمز عبور  و يا شکستن آن به سيستم‌ها دسترسي پيدا کند، مي‌تواند رمز عبور شمارا تغيير دهد و دسترسي شمارا به سيستم مسدود و يا محدود نمايد. درصورتي‌که گمان کرديد کسي به سيستم شما دسترسي پيداکرده است نياز است بي‌درنگ رمز عبور را تغيير دهيد. براي انتخاب رمز عبور مناسب نياز است در گام اول يک الگو در ذهن داشته باشيد و با استفاده از اين الگو، اعداد، کاراکترها و حروف را در کنار هم بچينيد. استفاده از حروف و اعداد و کاراکترها در کنار هم مي‌تواند حدس و يا شکستن رمز عبور را دشوار نمايد. رمزهاي عبور ساده ، به‌راحتي حدس و يا شکسته مي‌شوند يکي از رمزهاي متداول که انسان‌ها استفاده مي‌کنند نام خود يا يکي از افراد خانواده به همراه اعداد متوالي نظير ???? است و يا نام فرد را با تاريخ توليد استفاده مي‌کنند. Ali12345  . اين نوع رمز گرچه به‌راحتي به ياد سپرده مي‌شود اما به‌راحتي قابل حدس زدن مي­باشد.

به اين نکته دقت نماييد که کرک کردن رمز عبور  همانند هک کردن گذرواژه  نيست. درصورتي‌که دستگاه نظارت تصويري در يک شبکه امن قرار گيرد، به‌ندرت در معرض هک قرار مي‌گيرد. هک کردن نياز به دانش پيشرفته کدينگ و رمزگذاري دارد و معمولاً هک کردن براي اهداف نظارت تصويري کمتر مدنظر هکر قرار مي‌گيرد. از سويي ديگر کرک کردن فرايندي براي حدس زدن رمز عبور است و معمولاً  از يک نرم‌افزار استفاده مي‌نمايند. اين نرم‌افزارهاي کرکينگ از الگويي خاص براي حدس زدن رمز عبور استفاده مي‌نمايند. با استفاده از اين فرايندها و الگوريتم‌هاي تعريف‌شده در نرم‌افزار حدس رمز عبور، پيدا کردن گذرواژه‌هاي ساده بسيار ساده و سريع است. استفاده از رمز عبور پيچيده و بدون الگو از يک‌سو  و از سويي ديگر پياده‌سازي شبکه امن و مشاوره به مشاوريان فناوري اطلاعات جهت امنيت شبکه مي‌تواند از دسترسي مخرب هکر يا کرکر جلوگيري نمايد.

بيشتر بدانيم: قيمت dvr آنالوگ    قيمت nvr آنالوگ    قيمت سوئيچ شبکه

بازيابي رمز عبور

بااين‌حال در برخي واقع ممکن است شما نتوانيد رمز عبور خود را به ياد بياوريد و يا شايد يک فرد مهاجم رمز عبور شمارا تغيير داده باشد. همچنين ممکن است موارد ديگري وجود داشته باشد که شما مجبور به بازيابي رمز عبور دوربين تحت شبکه و يا دستگاه ذخيره‌ساز خود باشيد. در برخي مواقع فقط يک حساب کاربري روي سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک تعبيه‌شده است و اين حساب کاربري بين برخي از کارکنان به اشتراک گذاشته‌ مي­شود. اگر يکي از کارمندان اخراج گردد و يا قرارداد آن پايان پذيرد، مطمئناً مسئله مناسب تغيير رمز عبور است تا دسترسي اين کارمند مسدود شده و از صدمات بعدي جلوگيري به عمل آيد. به‌هرحال اگر احساس کرديد رمز عبور شما به هر دليلي لو رفته است، رمز عبور بايد تغيير نمايد. اکنون مي‌خواهيم به شما نشان دهيم چگونه مي‌توانيد رمز عبور دستگاه و يا دوربين خود را بازيابي کنيد.

  1. در اولين گام با شرکت فروشنده تماس بگيريد.
  2. شرکت فروشنده داده‌هايي را از روي منو از شما درخواست مي‌نمايد.
  3. شرکت فروشنده رمز جديد را که به مدت‌زمان محدود کارايي دارد، براي شما ارسال مي‌کند.
  4. شما تنها چند دقيقه (يا چند ساعت) فرصت داريد که اين رمز عبور را امتحان نماييد.

نکته : البته برخي از دستگاه‌ها و دوربين‌ها داراي کليد ريست و برگشت به تنظيمات پيش‌فرض هستند که با اين کار مي‌توانيد به رمز عبور پيش‌فرض برگرديد و کليه تنظيمات نيز به حالت پيش‌فرض بازمي‌گردد.

 

نتيجه گيري :

سيستم‌هاي حفاظت الکترونيک نيازمند امنيت و احراز هويت قدرتمندي مي­باشند و نمي‌توان­ آن­ها را مشابه بازيابي رمز عبور پست­هاي الکترونيک، رمز عبور شبکه‌هاي اجتماعي و يا بازيابي رمز عبور حساب بانکي دانست.

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:14

دوربين هاي مداربسته در پارکينگ ها

 

 

دوربين هاي مداربسته نظارت بر  پارکينگ جهت افزايش امنيت

استفاده از دوربين هاي مداربسته نظارت بر پارکينگ مي ‌تواند امنيت را در پارکينگ ‌هاي مستقر در موقعيت‌ هاي مکاني مختلف افزايش دهد. مشخصه پارکينگ ‌ها ورود و خروج وسايل نقليه و افراد در طي شبانه روز است. برخي از پارکينگ ‌ها از لحاظ روشنايي ضعيف بوده يا در محله‌ هايي با آمار بالاي جرائم و خلاف قرار دارند.
حفظ ايمني و امنيت پارکينگ به افراد اين اطمينان را مي ‌دهد که با خيال راحت خودروي خود را در آنجا پارک کنند. بنابراين صاحبان پارکينگ ‌ها بايد ايمني و امنيت را به عنوان فاکتور مهمي براي موفقيت مستمر در نظر بگيرند. خوشبختانه، امروزه ماهيت سيستم دوربين ‌هاي امنيتي تجاري نشان مي ‌دهد که استفاده از آنها آسان ‌تر و کارامد تر از هميشه است.

 

 

حوزه نظارت امنيتي دائما در حال خلق نوآوري هستند که اين امکان رشد فناوري ‌هاي جديد و بهبود قابليت‌ دوربين‌ هاي امنيتي تجاري براي پارکينگ ها را فراهم کرده است. مهم نيست طرح يا موقعيت مکاني پارکينگ چه باشد، استفاده از دوربين هاي نظارتي در پارکينگ مي تواند امنيت بي نظيري ايجاد مي کند. البته، مالکان پارکينگ ها با چالش هاي امنيتي بسياري در پارکينگ خود رو به رو مي شوند.

موسسه اطلاعات بيمه عنوان کرد که در سال ???? تقريبا شش ميليارد دلار سرمايه به علت سرقت وسايل نقليه از دست رفته است . وسايل نقليه در پارکينگ ها در خطر هستند ، چون گاهي اتومبيل هاي متعدد بدون مراقب و به مدت طولاني رها مي شوند . علاوه بر اين ، پارکينگ ها نقاط کور متعددي هم دارند که از ديد پنهان است .

 

قابليت هاي دوربين هاي نظارت بر پارکينگ

دوربين هاي نظارتي ويديويي داراي طيف گسترده‌ اي از لحاظ طرح، اندازه و نوع هستند. هر يک از آنها مي توانند براي يک محيط مشخص بهتر از ساير گزينه‌ها عمل کنند. شناخت آسيب پذيري هاي امنيتي يک پارکينگ مي تواند به تعيين بهترين دوربين هاي امنيتي تجاري کمک کند. همچنين دانستن نحوه انتخاب سيستم دوربين امنيتي در زمان و پول مالکان پارکينگ ها صرفه جويي کرده و در عين حال امنيت کلي پارکينگ را افزايش مي دهد.

 

بيشتر دوربين هاي نظارتي امنيتي جديد قادر به توليد خروجي تصويري و ويديويي با کيفيت بالا هستند که مي توان از آنها براي شناسايي جزئيات هر مکان استفاده کرد. با استفاده از دوربين هاي امنيتي ديد در شب که مي توانند در تاريکي مطلق هم ضبط کنند، مي توان تصاويري با رزولوشن بالا در محيط هاي تاريک به دست آورد. برخي از دوربين هاي نظارت بر پارکينگ مي توانند با استفاده از قابليت هاي امنيتي دوربرد، پارکينگ هاي وسيع و باز را هم پوشش دهند.
دوربين هاي نظارتي تحت شبکه (IP) بر خلاف دوربين هاي نظارتي مداربسته آنالوگ، ديگر نيازي به سيم کشي در مکان را ندارند. اين دوربين ها در حال حاضر از يک اتصال اينترنتي يا حتي شبکه موبايل براي مخابره خروجي ويديويي به يک پايگاه نظارتي، دستگاه ذخيره NVR يا مخزن ابري ويديويي استفاده مي کنند.

 

در حال حاضر سرويس هاي کنترل امنيت ويديويي از راه دور هم وجود دارد که مي توانند با استفاده از متخصصان آموزش ديده امنيت، نظارت بيست و چهار ساعته ارائه دهند. اين سرويس ها از طريق کنترل ويديويي از راه دور با استفاده از دوربين هاي تحت شبکه کار مي کنند. مالکان پارکينگ ها هم مي توانند از طريق دستگاه‌هايي که به اينترنت متصل مي شوند مانند گوشي هاي هوشمند يا تبلت ها، به خروجي ويديويي دسترسي داشته باشند. دوربين هاي نظارت بر پارکينگ ها با استفاده از اين توانايي هاي فوق العاده، براي هر نوع پارکينگ در هر موقعيت مکاني يا طرح ساخت، مزاياي بيشماري به همراه دارند. در ادامه تعدادي از مزاياي دوربين هاي نظارت بر پارکينگ براي صاحبان اين مکان ها آورده شده است.

 

 

مزاياي استفاده از دوربين هاي نظارت بر پارکينگ

نصب دوربين هاي نظارتي در پارکينگ ها مي تواند امنيت و ايمني را در اين مکان ها بالا ببرد. ساختار پيشرفته دوربين هاي نظارتي امنيتي فعلي مزاياي متعددي براي مديران و مالکان اين محيط ها فراهم آورد که وراي بحث ايمني و امنيت است. همانطور که پيش تر هم اشاره شد، پارکينگ ها اغلب آسيب پذير ترين مکان ها در برابر وقوع جرم هستند. در ادامه مزاياي استفاده از دوربين هاي نظارتي امنيتي آورده شده است که با دانستن آنها خواهيد ديد نصب اين دوربين ها و مزايايي که در دراز مدت ايجاد مي‌کنند، کاملا ارزش هزينه اي که بابت آنها مي پردازد را دارند.

محدود کردن و جلوگيري از خرابکاري

خرابکارها هم مانند سارقان يکي از معضلات پارکينگ ها هستند. تنها يک حرکت خرابکارانه مي تواند مردم را از رفت و آمد مکرر به آن پارکينگ منصرف کرده و منجر به کاهش درآمد مجموعه شود. بدون توانايي نظارت بر پارکينگ، خرابکارها مي توانند به راحتي به ماشين هاي پارک شده و افراد آسيب وارد کنند.

در سال هاي گذشته مجرمان و خرابکارها به راحتي مي توانستند دوربين ها را دستکاري کنند. برخي از دوربين هاي نظارتي تجاري داراي ويژگي هاي امنيتي اثبات خرابکاري هستند. البته بايد به ياد داشت که نصب دوربين هاي امنيتي در مکاني دور از دسترس مي تواند بسيار موثر باشد. توصيه مي شود دوربين هاي نظارتي ديگري هم داشته باشيد که اگر يک دوربين امنيتي دستکاري شد، دوربين هاي ديگر بتوانند تصاوير مجرم را ثبت کنند

 

بازداري از جرم

مطالعات نشان داده اند که مجرمان هميشه مکان هاي با امنيت پايين را بيشتر از مکان هايي با ضريب امنيتي بالا هدف قرار مي دهند. دوربين هاي نظارت بر پارکينگ نه تنها مي توانند مجرمان را در حين وقوع جرم ضبط کنند بلکه مي توانند به طور کامل از وقوع جرم جلوگيري کنند. اين يکي از مزاياي مهم براي پارکينگ هاي مستقر در محله هايي با آمار بالاي جرم محسوب شده و مي تواند اموال مردم را در امنيت حفظ کند.

حذف نقاط کور

هر نوع ملکي به خصوص پارکينگ ها داراي نقاط کور يا مکان هايي هستند که داراي نور کم بوده يا با چالش هاي بيشتري مواجه مي شوند. پارکينگ ها عموما محيط هايي بزرگ با رفت و آمد دائمي وسايل نقليه و مردم هستند. اين مي تواند شناسايي تهديدات ممکن براي آن مجموعه را با دشواري هايي همراه سازد.

استفاده از دوربين هاي نظارتي امنيتي مي تواند ميدان ديد وسيع تري ايجاد کند تا مالکان بتوانند نقاط کور را رصد کرده يا نواحي که نور کم دارند که روشن کنند. برخي از دوربين هاي نظارتي مانند سيستم هاي نظارتي تايم لپس يا تصوير برداري زمان گريز، مي توانند به سرعت حجم بزرگي از ويديو را اسکن کرده و به پرسنل امنيتي و تحقيقات قانوني کمک کنند.

ايجاد آرامش خاطر

مشتريان پارکينگ ها مي توانند به آساني تشخيص دهند آيا مکان براي پارک خودرو امن است يا ريسک هايي در آن وجود دارد. اگر پارکينگ داراي نور کم و امنيت پايين باشد در اين صورت افراد کمتري رغبت به پارک خودرو در آن و رها کردن وسيله نقليه خود به مدت طولاني و بدون مراقبت خواهند داشت. نصب دوربين هاي نظارت بر پارکينگ به مشتريان نشان مي دهد که مالک پارکينگ به ايمني و امنيت آنها اهميت مي دهد.

اين امر مي تواند تضميني بر موفقيت مستمر يک کسب و کار بوده و حتي درآمد آن مجموعه را افزايش دهد. ايمني و امنيت بايد در مرکز توجه کسب و کارهاي موفق يا کمپاني مسئول يک پارکينگ قرار داشته باشد.

نتيجه گيري

استفاده از دوربين هاي مداربسته در پارکينگ ها امريست الزامي که باعث مي شود، امنيت پارکينگ چه از لحاظ حفاظت از خودرو ها ، چه از لحاظ کنترل عملکرد پرسنل و چه از لحاظ بازدارندگي وقوع جرم برقرار شود .
توصيه مي شود در پارکينگ ها از دوربين هايي استفاده شود که داراي سنسور WDR هستند، استفاده شود ، زيرا در صورتي که نور مستقيم خودرو ها به دوربين بتابد به لطفِ وجود اين سنسور تصاوير سياه نشوند و ضد نور حذف گردد

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/37141

https://seocamp1.siterubix.com/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%a8-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-ir/

https://threevoz.com/blog/view/13907/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

https://cliqafriq.com/read-blog/173732http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/281607/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-ir?new=1

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 172 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:19

 

لايف کوچ چيست؟

کوچ زندگي نوعي متخصص سلامتي است که به افراد کمک مي کند تا در زندگي خود پيشرفت کنند تا به رضايت بيشتري دست يابند. کوچ هاي زندگي به مشتريان خود در بهبود روابط، مشاغل و زندگي روزمره کمک مي کنند.مربيان زندگي مي توانند به شما کمک کنند تا اهداف خود را روشن کنيد، موانعي را که شما را عقب نگه مي دارند سئو سايت اصفهان  شناسايي کنيد، و سپس استراتژي هايي براي غلبه بر هر مانع ارائه دهيد. در ايجاد اين استراتژي ها، مربيان زندگي مهارت ها و هداياي منحصر به فرد شما را هدف قرار مي دهند. مربيان زندگي با کمک به شما براي استفاده حداکثري از نقاط قوت خود، پشتيباني لازم را براي دستيابي به تغيير طولاني مدت فراهم مي کنند.

 

چه کسي بايد کار با يک لايف کوچ را در نظر بگيرد؟

بسياري از مردم به دنبال مربيان زندگي براي راهنمايي در جهت تغيير مهم زندگي، مانند انتخاب يک شغل جديد هستند. با اين حال، در بسياري از موارد، افراد صرفاً براي کمک به ساختن يک زندگي شادتر و معنادارتر به مربيان زندگي مراجعه مي کنند.

 

تعدادي نشانه وجود دارد که کار با يک مربي زندگي مي تواند براي شما مفيد باشد. اين علائم عبارتند از:

 

  1. تحريک پذيري مکرر
  2. سطوح بالاي استرس و/يا اضطراب
  3. ناتواني در ترک عادت هاي بد
  4. عدم رضايت در زندگي اجتماعي
  5. احساس نارضايتي مداوم در محل کار
  6. حس خلاقيت مسدود شده

 

 

 

 

در سال هاي اخير، مربيان زندگي حضور قابل توجهي در جريان اصلي کسب کرده اند. در واقع، تعداد فزاينده‌اي از خلاقان، مديران اجرايي و کارآفرينان اکنون با مربيان زندگي متحد مي‌شوند تا در زندگي حرفه‌اي و شخصي خود به موفقيت دست يابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع مربيان زندگي

برخي از مربيان زندگي رويکردي کلي تر و همه جانبه را اتخاذ مي کنند، اما بسياري نيز وجود دارند که متخصص هستند و بر کمک به افراد در زمينه هاي خاص تمرکز دارند. برخي از انواع مختلف مربيان زندگي عبارتند از:

 

  1. مربيگري اعتياد و هوشياري
  2. مربيگري تجاري، اجرايي و رهبري
  3. مربيگري شغلي
  4. مربي دوستيابي و روابط
  5. مربيگري رژيم غذايي و تناسب اندام
  6. مربيگري طلاق
  7. مربيگري زندگي خانوادگي
  8. مربيگري مالي
  9. مربيگري سلامت و تندرستي
  10. مربيگري مهارت هاي زندگي
  11. مربيگري سلامت روان
  12. مربيگري معنوي
  13. مربيگري ورزشي

تفاوت بين يک لايف کوچ و يک درمانگر

اگرچه ممکن است در فوايد کار با يک مربي زندگي و شرکت در روان درماني با يک درمانگر داراي مجوز همپوشاني وجود داشته باشد، اين متخصصان نقش هاي متمايز دارند و اهداف منحصر به فردي را دنبال مي کنند.

 

برخلاف مربيان زندگي، درمانگران و ساير متخصصان سلامت روان بر درمان، درمان شرايط سلامت روان و کمک به افراد براي مقابله با تروما و ساير مسائل مربوط به گذشته تمرکز مي‌کنند. در حالي که کار با يک لايف کوچ ممکن است به شما در مقابله با برخي مسائل حل نشده کمک کند، مربيان زندگي نمي توانند اختلالات خلقي، اختلالات اضطرابي، اعتياد يا هر بيماري رواني ديگر را درمان کنند.درمانگران داراي مدرک هستند و متخصصان بهداشت روان داراي مجوز هستند. آنها بايد از يک کد اخلاقي پيروي کنند و مقررات مربوط به رازداري و آموزش مداوم را رعايت کنند.از سوي ديگر، مربيان زندگي توسط هيئت مديره اداره نمي شوند و مجبور نيستند از قانون قابل حمل و پاسخگويي بيمه سلامت و قوانين حفظ حريم خصوصي آن که به محافظت از اطلاعات سلامت شخصي شما کمک مي کند، پيروي کنند. براي اين منظور، يک مربي زندگي هرگز نبايد به عنوان جايگزيني براي يک متخصص بهداشت روان در نظر گرفته شود.

 

 

 5 تفاوت بين کوچينگ و روان درماني

 

کاري که يک مربي زندگي مي تواند براي شما انجام دهد

يکي از مزاياي اصلي کار با يک مربي زندگي، توانايي به دست آوردن ديدگاه تازه و آگاهانه در مورد مشکلاتي است که با آن روبرو هستيد. علاوه بر ارائه بينش جديد در مورد چالش‌ها، يک مربي لايف کوچ مي‌تواند به شما کمک کند تا الگوهاي منفي را که مي‌توانند مانع موفقيت شما شوند، کنار بگذاريد.بسياري از مردم کار با يک مربي زندگي را به عنوان وسيله اي براي پر کردن شکاف بين شرايط فعلي و زندگي که دوست داريد داشته باشيد، مي دانند.

 افراد اغلب با مربيان زندگي جفت مي‌شوند تا از موانعي که ممکن است در يافتن شريک يا همسر اختلال ايجاد کند، کار کنند. بسياري از مردم همچنين به دنبال کمک به مربيان زندگي براي شناسايي اشتياق خود و ايجاد مسير شغلي ايده آل خود هستند.از آنجايي که جلسات معمولاً به طور منظم در يک دوره زماني طولاني برگزار مي شود، مربيان زندگي مي توانند اطمينان حاصل کنند که مشتريان آنها آنچه را که براي تجربه تغييرات قابل توجه ضروري است، اجرا مي کنند.براي تعداد زيادي از مشتريان، مسئوليت پذيري يکي از مزاياي اصلي کار با يک مربي زندگي است.همراه با ارائه حمايت و انگيزه ضروري براي حفظ حرکت، مربيان مي توانند مشاهده کنند که مشتري چه زماني گير کرده است يا نياز به تنظيم مجدد اهداف خود دارد. در نتيجه، مشتريان اغلب به آن اهداف سريعتر و کارآمدتر از زماني که به تنهايي کار مي کردند، دست مي يابند.

 

تاثير مربيان زندگي

 

جلسات کوچينگ زندگي مي تواند اشکال مختلفي داشته باشد. به عنوان مثال، برخي از مربيان زندگي حضوري با مشتريان خود ملاقات مي کنند، در حالي که برخي ديگر جلسات خود را از طريق تلفن يا اسکايپ انجام مي دهند.اگر به فکر کار با يک مربي زندگي هستيد، به خاطر داشته باشيد که اين شما هستيد که تصميم مي گيريد در جلسات کوچينگ خود روي چه چيزي تمرکز کنيد. هر جلسه بايد احساس قدرت و نشاط در شما ايجاد کند، بنابراين يافتن مربي اي که سبک و فلسفه او با شما طنين انداز باشد بسيار مهم است.

 

تاريخچه کوچينگ زندگي

 

به عنوان يک رشته رسمي، مربيگري نسبتاً جوان است، اما ريشه در بسياري از رشته هاي قديمي دارد. از حوزه‌هايي استفاده مي‌کند که شامل حرکت بالقوه انساني دهه 1960، آموزش رهبري، آموزش بزرگسالان، توسعه شخصي و حوزه‌هاي متعدد روانشناسي مي‌شود.

 

کوچينگ زندگي به طور رسمي در طول دهه 1980 ظهور کرد و در طول دهه 1990 و 2000 محبوبيت خود را افزايش داد. برخي از اولين مربيان زندگي بر برنامه ريزي زندگي متمرکز بودند، اما اين رشته در نهايت رشد کرد تا زمينه هاي ديگر زندگي از جمله روابط، امور مالي، شغل، سلامت و رفاه کلي را در بر بگيرد.

 

https://www.pinterest.com/pin/1122381538355932573/

https://express.adobe.com/page/ZNK633quI0psv/

https://sites.google.com/view/parsianandishseo/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/02/14/parsianandishseo/

https://tahmikain3.tumblr.com/

https://www.reddit.com/r/business/Idea/ssjfli/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D9%88%D8%A8_%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88/

https://myspace.com/tahmikain3

https://en.gravatar.com/tahmikain3

https://www.ted.com/profiles/33403259

https://www.goodreads.com/user/show/147733971-tahmi-kain

https://www.behance.net/tahmikain

https://tahmikain3.livejoual.com/profile

https://issuu.com/tahmikain3

https://www.openstreetmap.org/user/TahmiKain3

https://www.twitch.tv/tahmikain3

https://www.deviantart.com/tahmikain3

https://www.zillow.com/profile/TahmiKain3

https://www.indiegogo.com/individuals/28600330

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:44

بهترين تعريف بازاريابي وابسته

منبع: JustLeaWP.com

 

کسب درآمد از شراکت با يک شرکت تجارت الکترونيک در کلاس جهاني

 

بازديدکنندگان را به BigCommerce معرفي کنيد و 200? از اولين پرداخت ماهانه مشتري يا 1500 دلار به ازاي هر مشتري سازماني را دريافت کنيد. امروز بپيونديد تا درآمد خود را با پلتفرم پيشرو تجارت الکترونيک افزايش دهيد.

 

کميسيون هاي پيشرو در صنعت

محتواي از پيش ساخته شده براي وب سايت شما

يک مدير حساب اختصاصي که بر موفقيت شما متمرکز است

امروز ملحق شو

 

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند؟

از آنجايي که بازاريابي وابسته با توزيع مسئوليت‌هاي بازاريابي و ايجاد محصول بين طرف‌ها کار مي‌کند، موفق مي‌شود از توانايي‌هاي افراد مختلف براي استراتژي بازاريابي مؤثرتر استفاده کند و در عين حال سهمي از سود را براي مشارکت‌کنندگان فراهم کند. براي ساخت اين اثر، سه طرف مختلف بايد درگير شوند:

 

فروشنده و سازندگان محصول.

وابسته يا تبليغ کننده.

مصرف کننده.

بياييد به رابطه پيچيده اين سه طرف بپردازيم تا از موفقيت بازاريابي وابسته اطمينان حاصل کنيم.

 

1. فروشنده و سازندگان محصول.

فروشنده، خواه يک کارآفرين انفرادي يا يک شرکت بزرگ، فروشنده، بازرگان، خالق محصول يا خرده‌فروشي است که محصولي براي عرضه به بازار دارد. اين محصول مي‌تواند يک شي فيزيکي، مانند کالاهاي خانگي، يا خدماتي مانند آموزش آرايش باشد.

 

فروشنده که به نام برند نيز شناخته مي‌شود، نيازي به مشارکت فعال در بازاريابي ندارد، اما ممکن است تبليغ‌کننده باشد و از تقسيم درآمد مرتبط با بازاريابي وابسته سود ببرد.

 

به عنوان مثال، فروشنده مي تواند يک تاجر تجارت الکترونيکي باشد که يک کسب و کار dropshipping را راه اندازي کرده و مي خواهد با پرداخت هزينه به وب سايت هاي وابسته براي تبليغ محصولات خود، به مخاطبان جديدي دست يابد. يا فروشنده مي تواند يک شرکت SaaS باشد که از شرکت هاي وابسته براي کمک به فروش نرم افزار بازاريابي آنها استفاده مي کند.

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

2. وابسته يا ناشر.

همچنين به عنوان ناشر شناخته مي شود، شرکت وابسته مي تواند يک فرد يا شرکتي باشد که محصول فروشنده را به شيوه اي جذاب براي مصرف کنندگان بالقوه بازاريابي مي کند. به عبارت ديگر، شرکت وابسته، محصول را تبليغ مي کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که براي آنها ارزشمند يا مفيد است و آنها را متقاعد کند که محصول را خريداري کنند. اگر مصرف کننده در نهايت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشي از درآمد حاصل را دريافت مي کند.

 

شرکت‌هاي وابسته معمولاً مخاطبان بسيار خاصي دارند که براي آنها بازاريابي مي‌کنند و عموماً به علايق آن مخاطبان پايبند هستند. اين يک جايگاه مشخص يا نام تجاري شخصي ايجاد مي کند که به شرکت وابسته کمک مي کند تا مشترياني را جذب کند که به احتمال زياد در تبليغات عمل مي کنند.

3. مصرف کننده.

خواه مصرف کننده بداند يا نداند، آنها (و خريدهايشان) محرک هاي بازاريابي وابسته هستند. شرکت هاي وابسته اين محصولات را با آنها در رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها و وب سايت ها به اشتراک مي گذارند.

 

هنگامي که مصرف کنندگان محصول را خريداري مي کنند، فروشنده و شرکت وابسته در سود تقسيم مي شوند. گاهي اوقات، شرکت وابسته تصميم مي گيرد با افشاي اينکه در ازاي فروش هايي که انجام مي دهد، کميسيون دريافت مي کند، با مصرف کننده روبرو شود. در مواقع ديگر ممکن است مصرف کننده کاملاً از زيرساخت بازاريابي وابسته پشت خريد خود غافل باشد.

 

در هر صورت، آنها به ندرت براي محصول خريداري شده از طريق بازاريابي وابسته هزينه بيشتري پرداخت مي کنند. سهم شرکت وابسته از سود در قيمت خرده فروشي لحاظ مي شود. مصرف کننده فرآيند خريد را تکميل مي کند و محصول را به طور معمول دريافت مي کند، بدون اينکه تحت تأثير سيستم بازاريابي وابسته که در آن بخش مهمي است، وارد شود.

 

بازاريابان وابسته چگونه حقوق مي گيرند؟

يک روش سريع و ارزان براي کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعي يک محصول، بازاريابي وابسته براي کساني که به دنبال افزايش درآمد آنلاين خود هستند، جذابيت غيرقابل انکاري دارد. اما چگونه يک شرکت وابسته پس از پيوند دادن فروشنده به مصرف کننده پول دريافت مي کند؟

 

پاسخ مي تواند پيچيده شود.

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 295 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:28

آيا رفلاکس معده با عسل قابل درمان است؟ + 5 روش ويژه درمان

 

آيا از رفلاکس اسيد و سوزش معده رنج مي بريد؟ در اين مقاله مي خواهيم به 5 روش فوق العاده براي استفاده از عسل براي درمان ريفلاکس اشاره کنيم.

 

 

بيماري هاي دستگاه گوارش

 

همه افراد مبتلا به مشکلات گوارشي علاقه مند به جايگزيني شکر به جاي عسل هستند. به افراد مبتلا به زخم معده توصيه مي شود که عسل را در رژيم غذايي خود بگنجانند. عسل خاصيت ملين دارد، بنابراين افراد مبتلا به زخم معده بهتر است از عسل در رژيم غذايي مناسب استفاده کنند.

 

بيماري رفلاکس اسيد چيست؟

 

رفلاکس اسيد که به عنوان بيماري ريفلاکس معده به مري (GERD) يا بيماري زخم معده نيز شناخته مي شود، يکي از شايع ترين مشکلاتي است که بر اساس گزارش مجمع ملي آمريکا، هر ساله 25 ميليون آمريکايي را تحت تاثير قرار مي دهد. اغلب اشتباه مي شود که رفلاکس اسيد نتيجه پردازش بيش از حد اسيد معده است که منجر به استفاده از داروهاي مسدودکننده اسيد مانند مهارکننده هاي پمپ پروتون مي شود.

 

با اين حال، رفلاکس اسيد در واقع نتيجه اختلال عملکرد اسفنکتر تحتاني مري (LES) است که باعث مي شود اسيد از معده به مري برگردد و باعث "سوزش سر دل" شود که باعث احساس سوزش در معده پشت قفسه سينه مي شود. پيدا خواهد شد. شايع ترين علل اختلال عملکرد LES شامل فتق هاي پنهان، عفونت هليکوباکتر پيلوري و توليد گذرا اسيد هيدروکلريک (اسيد معده) است. با اين حال، استفاده طولاني مدت از داروها براي "مسدود کردن" توليد اسيد معده مي تواند ميزان اسيد معده را کاهش دهد و پيامدهاي فاجعه باري براي سلامتي داشته باشد.

 

چه چيزي باعث رفلاکس اسيد مي شود؟

 

يکي از علل شايع بيماري رفلاکس اسيد، يک بيماري معده به نام فتق هياتال است. اين زماني اتفاق مي افتد که قسمت فوقاني شکم و LES روي ديافراگم حرکت مي کنند، ماهيچه اي که شکم و قفسه سينه را جدا مي کند. ديافراگم به طور معمول اسيد معده را در شکم شما نگه مي دارد، اما اگر فتق هياتال داريد، اسيد معده مي تواند وارد مري شما شود و علائم رفلاکس اسيد را ايجاد کند.

ساير علل رايج رفلاکس اسيد عبارتند از:

  • يک وعده غذايي بزرگ بخوريد و به رختخواب برويد.
  • اضافه وزن
  • يک وعده غذايي بزرگ بخوريد و به پشت دراز بکشيد يا خم شويد
  • ميان وعده قبل از خواب
  • غذاهاي خاصي مانند مرکبات، گوجه فرنگي، شکلات، نعناع، ??سير، پياز يا غذاهاي تند بخوريد.
  • نوشيدن نوشيدني هايي مانند الکل، نوشابه هاي گازدار، قهوه يا چاي
  • مصرف دخانيات
  • حاملگي
  • مصرف آسپرين، ايبوپروفن، مسکن ها يا داروهاي فشار خون

 

 

علائم و نشانه هاي GERD چيست؟

 

علائم رايج رفلاکس اسيد عبارتند از:

  1. سوزش سر دل: درد و ناراحتي که مي تواند از شکم به قفسه سينه يا حتي گلو گسترش يابد.
  2. رفلاکس: اسيد تلخ به گلو يا دهان برگشته است.
  3. مشکل در بلع: باريک شدن مري، احساس گيرکردن غذا در گلو

 

 

ساير علائم رفلاکس اسيد عبارتند از:

 

  1. مدفوع خوني يا سياه يا استفراغ خوني
  2. دل پيچه شديد
  3. سقط جنين
  4. حالت تهوع
  5. کاهش وزن بدون دليل
  6. سرفه سرد، خشک، خفگي يا گلودرد مزمن

 

 

درمان رفلاکس معده با عسل طبيعي

 

اگر مي خواهيد از عسل براي درمان رفلاکس معده استفاده کنيد، بايد توجه داشته باشيد که منظور از عسل در اينجا عسل خام و طبيعي است، يعني عسل علاوه بر خالص و طبيعي بودن، نبايد حرارت داده شود، زيرا حرارت دادن عسل باعث از بين رفتن آن مي شود. خواص آن

 

  1. براي درمان رفلاکس معده با عسل، افراد مبتلا به ريفلاکس قبل از هر وعده غذايي يک قاشق عسل طبيعي مصرف کنند. مي توانيد عسل را با کمي نان ميل کنيد، اما حدود 20 دقيقه از مصرف مايعات و آب خودداري کنيد زيرا اثر عسل را در درمان رفلاکس کاهش مي دهد، زيرا آب عسل را رقيق مي کند و اثر آن را کاهش مي دهد.

براي اطمينان بيشتر از طبيعي بودن عسل مصرفي تان و رسيدن به هدف درماني پيشنهاد مي کنيم که حتما به فروشگاه اينترنتي سوغات نهاوند نيز سري بزنيد و از عسل هاي بي نظيرشان استفاده کنيد.

 

?- يک قاشق چايخوري پودر شنبليله را بجوشانيد و ناشتا بنوشيد سپس يک قاشق چايخوري عسل مصرف کنيد.

 

3- يک ليوان ماست را با يک قاشق عسل مخلوط کنيد و روزي 3 بار بنوشيد. اسيد معده را به شدت کاهش مي دهد و اثري از اسيد معده باقي نمي ماند.

 

4- سه حبه سير را با کبريت بچينيد و با معده خالي قورت دهيد تا با معده تداخل داشته باشند. براي مفيد بودن بايد سير را سوراخ کرد وگرنه فايده اي ندارد. بعد از خوردن سير يک فنجان شنبليله (دو قاشق مرباخوري) را بجوشانيد و با عسل طبيعي شيرين کنيد.

 

براي درمان رفلاکس معده به مدت يک هفته اين مخلوط را با ده قطره روغن سياه دانه بنوشيد. پس از مصرف اين ترکيب، نه تنها درد معده يا سوزش سر دل را احساس نمي کنيد، بلکه آن را درماني مفيد و موثر براي درد معده و روده خواهيد يافت.

 

درمان رفلاکس معده با عسل و سرکه سيب

 

در حالي که براي افراد مبتلا به سوزش سر دل، خوردن غذاهاي پر اسيد ممکن است غيرمنطقي و غيرعادي به نظر برسد، بسياري از مردم به اثربخشي مخلوط عسل و سرکه سيب به عنوان يکي از بهترين درمان هاي طبيعي براي سوزش سر دل معتقدند. درمان رفلاکس اسيد معده شناخته شده است. نظريه هاي مختلفي در مورد نحوه عملکرد اين نوشيدني وجود دارد. برخي بر اين باورند که اين نوشيدني به تعادل نسبت pH اسيد و باز در بدن کمک مي کند و با هرگونه عفونت باکتريايي در معده مبارزه مي کند.

 

دستورالعمل مصرف:

 

برخي از متخصصان توضيح مي دهند که در مواردي که توليد اسيد معده در انسان کافي نيست (همانطور که در بند قبل توضيح داده شد)، براي تکميل و جبران کمبود، يک قاشق غذاخوري سرکه سيب خام را در يک ليوان آب مخلوط کنيد. مقدار اسيد معده کمک مي کند. دکتر دي سي

 

جارويس در کتاب معروف خود به نام طب سنتي بيان مي کند که راهنماي سلامتي دکتر ورمونت استفاده از سرکه سيب را به عنوان يک داروي جايگزين قدرتمند براي از بين بردن باکتري هاي مضر در موارد رفلاکس اسيد معده توصيه مي کند. مخلوط کردن سرکه سيب با عسل مي تواند اثر بازسازي را افزايش دهد. قدرت سرکه

 

براي بازگرداندن عملکرد طبيعي و تعادل به معده، بايد از خوردن مقدار زيادي قند و غذاهاي فرآوري شده که باعث تعامل باکتري ها در معده و روده مي شوند، خودداري کنيد. سبزيجات بايد به مقدار زياد مصرف شوند. نوشيدني هاي سنتي عسل و زنجبيل نيز براي مبارزه با هليکوباکتر پيلوري و درمان مشکلات معده مفيد هستند. براي اين کار سه تکه ريشه زنجبيل تازه را حدود 30 دقيقه در دو فنجان آب گرم خيس کنيد و قبل از هر وعده غذايي ميل کنيد.

 

روش هاي ديگر براي درمان رفلاکس معده

 

شير و عسل براي معده بسيار مفيد است و روده ها را نرم مي کند، توصيه مي شود افراد مسن اگر مي خواهند شير زودتر در معده بجوشد عسل بخورند.

20 گرم برگ و ريشه کاسني را بجوشانيد و صاف کنيد و صبح ناشتا دو فنجان عسل بنوشيد.

حداکثر سه فنجان چاي برگ گزنه را با يک قاشق غذاخوري عسل در هر فنجان بنوشيد.

يک و نيم تا دو ساعت قبل از غذا و سه ساعت بعد از غذا عسل بخوريد.

خوردن عسل با آب گرم درد معده را تسکين مي دهد.

پودر بالانگ مخلوط با عسل موثر است.

 

 

چگونه مي توان از رفلاکس معده جلوگيري کرد؟

 

بدون شک تغيير سبک زندگي يکي از اساسي ترين راه هاي پيشگيري و درمان بسياري از بيماري ها از جمله مشکلات گوارشي است که اجتناب از آنها مي تواند به بهبود علائم ريفلاکس و ريفلاکس کمک کرده و از بروز آنها جلوگيري کند.

 

بنابراين اگر به بيماري ريفلاکس معده مبتلا هستيد، درمان رفلاکس معده با عسل يکي از بهترين راه ها است. کاهش مصرف چاي، ترک سيگار و قليان، کاهش وزن و برنامه ورزشي منظم (حداقل 30 دقيقه پياده روي روزانه) در کاهش علائم يا پيشگيري از ريفلاکس موثر است. همچنين مديريت استرس و تعديل استرس در کنترل رفلاکس بسيار موثر است.

 

https://issuu.com/bobbymiller41

https://www.4shared.com/u/Y1vPebb7/BobbyMiller4.html

https://www.designnominees.com/profile/soghatnahavand

https://soghatnahavand.tumblr.com/

https://www.pubpub.org/user/bobby-miller-2

https://www.intensedebate.com/people/BobbyMiller41

https://www.meetup.com/members/356174741/

https://www.atlasobscura.com/users/bobbymiller4

https://edex.adobe.com/community/member/4aaL_VqT5

 

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:28

نهال گردو يکي از محبوب ترين و پر سود ترين ارقام در کشور ميباشد، کاشت و بهره برداري اصولي از اين درخت ميتواند تضمين اقتصادي مناسب را داشته باشد. پس با ما همراه باشيد براي کسب اطلاعات بيشتر.

نحوه کاشت نهال گردو

بعد از خريد نهال نوبت به احداث باغ گردو و مراقبت‌هاي بعد از آن مي‌رسدنحوه کاشت درخت گردو داراي نکات مهمي است که در صورت عدم رعايت اصول و شيوه صحيح کاشت نهال، نتيجه مطلوب و قابل قبولي بدست نخواهيد آورد. اما شما با رعايت اصولي که در اين مقاله از سايت نهالستان اکين نهال ذکر مي شود، بهترين نحوه کاشت نهال گردو را فرا خواهيد گرفت.
آموزش روش کاشت نهال گردو در گلدان به اين مقاله اضافه شد.

کاشت نهال گردو در پاييز

بهترين فصل کاشت گردو در پاييز است چون ريشه گياهان به هواي خنک نياز دارند. همچنين در فصل پاييز و زمستان بارندگي زياد است و نياز آبي گياهان که در اوايل کاشت بسيار زياد است، برطرف مي‌شود.

نحوه کاشت نهال گردو

نحوه کاشت درخت گردو به اين شکل است که يک شب قبل از کاشت نهال، بايد آن ها را در آب قرار داده تا به اندازه کافي عمليات آبگيري توسط ريشه ها صورت پذيرد.
به ريشه ها خوب نگاه کنيد. اگر قسمتي از آن صدمه ديده، آن را با قيچي جدا و هرس کنيد. توجه داشته اشيد که ريشه ها هنگام تهيه سالم و سلامت باشند.

فاصنکته بسيار مهم در کاشت نهال گردو اين است که ريشه هاي نهال نبايد در معرض نور و هوا بگيرند، اگر زمان بيشتري براي عمليات چاله نياز داريد، حتما حواستان به اين نکته درباره ريشه ها باشد.
براي جلوگيري از قرارگيري ريشه با نور و هوا، دور آنها را با کيسه پلاستيکي سياه پوشانده يا بصور موقت در درون خاک يا ماسه قرار دهيد.له کاشت نهال را ?×? در نظر بگيريد و عمق چاله ها رو ?? سانت و عرض چاله ها رو ?? سانت بزنيد.

ته چاله يک بيل کود پهن کهنه با خاک قاطي کنيد و نهال را وسط چاله گذاشته و چاله را پر از خاک کنيد و يک سطل آب براي هر نهال بريزيددر اين مرحله کود شيميايي و … نزنيد.
دقيقا اوايل فصل بهار، از سر نهال ?? سانت با قيچي بزنيد و سپس با چسب باغباني بپوشانيد. به اين فکر نباشيد که نهال کوچک مي شود بلکه به فکر رشد خوب اندام هاي رويشي نهال باشيد.

از اوايل فروردين ماه تا اواخر ارديبهشت ماه هر دوازده روز يک بار و از اواخر ارديبهشت ماه تا اواخر شهريور ماه هر هفته يک بار آبياري کنيددقت کنيد هر نهالي که کاشته مي شود، سال اول و دوم به خوبي آن را آبياري کنيد.

اگر فضايي که در آن  کاشت نهال  را آغاز کرده ايد در معرض بادهاي  فراوان و سنگين است، در کنار نهال خود، چوب يا چوب هايي را در زمين فرو برده و آن را به نهال خود ببنديد.
اين عمل باعث مي شود که بادهاي شديد، به نهال آسيب نرسانند، گاهي ممکن است تا چند سال اين چوب ها، به نهال ها بسته بمانند.

روش کاشت نهال گردو در گلدان

روش کاشت نهال گردو در گلدان به اين صورت است که در قدم اول بايد گردوهاي سالم را به مدت 48 ساعت داخل آب نگه داري کرد. پس از اين مدت يک شکاف بالاي گردوها ايجاد کنيد.

حال نوبت به انتقال گردوها به داخل ظرف مي رسد. قبل از آن بايد ظرفي را با سنگ ريزه ها پر کنيد و گردوهاي مرطوب را روي سنگريزه ها بريزيد و روي آن‌ها يک دستمال مرطوب قراردهيد تا رطوبت به تمام گردوها برسد. براي اطمينان از اين مورد مي توانيد با آبپاش روي گردوها مقداري آب اسپري کنيد.

ظرف آماده شده را به مدت 1 ماه تا 45 روز کنار بگذاريد تا گردوها جوانه بزنند. پس از اين که گردوها جوانه زدند آن ها را به درون خاک منتقل کنيد و شاهد به بار نشستن گردوها باشيد. اين روش کاشت نهال گردو در گلدان بود که خيلي از همراهان نهالستان اکين درخواست آموزش آن را داشتند.

بهترين زمان کاشت نهال گردو

فصل پاييز زمان کاشت نهال گردو است. اگر بخواهيم به طور دقيق بهترين زمان کاشت نهال گردو را بيان کنيم، از اواخر فصل پاييز تا اوايل فصل بهار است. در اين زمان شرايط خاک و آب و هوا شرايط خوبي را براي کاشت نهال گردو دارد. با توجه به حساسيت نهال ها به سرما در فصل زمستان اقدام به کاشت نهال گردو نکنيد.

اقدامات مهم بعد از کاشت نهال گردو

حال که با نحوه کاشت درخت گردو آشنا شديد بايد بدانيد که بعد از کاشت نهال، اگر اين کارها را انجام ندهيد، نهال‌هاي خود را از دست مي‌دهيد.

?? کار اول: پس از کاشت نهال گردو چند ضربه محکم به زمين بزنيد تا خاک در محل سفت شود يا با جفت پاهايتان چاله نهال را سفت کنيد.

?? کار دوم: بعد از سفت کردن، درخت کاشته شده را حداقل ?? ليتر آب بدهيد. پس از يکي، دو ساعت از کاشت درخت، دوباره آن را آبياري کنيد. واقعا نمي توان ميزاني را براي آبياري همه نهال ها و در همه اقليم ها بيان کرد اما بايد آن را مرتب و با توجه به آب و هواي منطقه و نياز گونه درخت آبياري کنيد.

?? کار سوم: حتما در موقع کاشت نهال هاي اسفندماه، سرزني نهال را فراموش نکنيد. اگر نهال ها را سرزني نکنيد، احتمال خشگيدگي بالاست چون سرزني نهال باعث تحريک ريشه شده و نهال را مجبور به رشد مي کند.

اگر تا بحال سرزني انجام نداده ايد، براي نهال هاي ميوه از پيوند به بالا ?? سانت سرزني بصورت مورب بزنيد و بعد چسب باغباني به محل زخم بزنيد.

آبياري نهال گردو يکي از کارهاي مهم در زمان نگهداري و مراقبت از درخت گردو است. براي آشنايي بيشتر با ميزان ابياري نهال گردو، مقاله آبياري درخت گردو را مطالعه کنيد.

شرايط کاشت درخت گردو | شرايط کاشت نهال گردو

5 نکته مهم در شرايط کاشت درخت گردو وجود دارد که بدون توجه به آن‌ها کاشت و پرورش نهال گردو ممکن نيست.

  1. ارتفاع از سطح دريا

ارتفاع بالاتر از سطح دريا به معناي سردتر بودن منطقه جغرافيايي است. اگر در اين مناطق قصد کاشت نهال گردو را داريد، بايد ارقام مقاوم را انتخاب کنيد. خريد نهال گردو چندلر براي اين مناطق مناسب است.
اگر در  ارتفاع ???? تا ???? متر قصد کاشت درخت گردو را داريد، نهال گردو فرنور گزينه مناسبي است. گردوي مناسب ارتفاع 2000 متر فرنور است.

  1. ديرگل يا زود گل

نکته مهم ديگر در خريد نهال گردو دقت به ديرگل يا زود گل بودن نهال است. نهال هاي دير گل براي مناطق سرد مناسب‌تر هستند.

  1. زود بازده يا دير بازده

برخي از نهال‌هاي گردو مانند نهال گردو ژنوتيپ اکين نهال در سال اول شروع به محصول دهي مي‌کنند. برخي ديگر مانند نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو پدرو و… نيز در سال اول و دوم شروع به محصول‌دهي مي‌کنند.
ميزان برداشت گردو آن‌ها در سال حدودا ?? تا ??? کيلوگرم گردوي خشک است.

  1. خاک مناسب
  1. درخت گردو در اکثر خاک‌ها به دليل مقاوم بودن قابليت رشد را دارد. خاک هاي شني و يا لومي، گزينه بسيار مناسبي براي کاشت درمقاومت در برابر آفات و بيماري ها

خاک مناسب براي کاشت نهال گردو

اولين نکته اي که درمورد بهترين مکان براي کاشت گردو بايد به آن دقت نمود، زمين و خاک آن استزميني که قرار است در آن نهال گردو کاشته شود بايد داراي خاک حاصلخير و غني باشد.
اگر فضاي زمين باغچه مانند است، بايد دقت کنيد که زمين عاري از هرگونه گچ، سيمان و بقاياي ساختمان باشد. سپس کاري که بايد انجام شود، غني کردن زمين و خاک مکان مربوطه است.

براي غني کردن خاک مناسب براي کاشت نهال گردو بايد مقداري خاک زراعي مرغوب از زمين زراعي يا مکاني مشابه تهيه کرد و سپس آن را با کود حيواني پوسيده به همراه ماسه به مقداري که حداقل يک متر و نيم از ارتفاع باغچه را در بر بگيرد، مخلوط کرد.

خاک مناسب براي کاشت نهال گردو

بايد توجه داشت اگر مقدار ماسه بيشتر از يک متر و نيم باشد، بهتر است. زيرا ريشه درختان، بيشتر از يک مترو نيم در اعماق زمين فرو مي روند که يکي از نکات بهترين مکان براي کاشت گردو نيز دقت به همين موضوع است.

تفاوت خاک زراعي مرغوب با نامرغوب

خاک زراعي خوب داراي رنگ تيره بوده و از قهوه اي و قرمز به سمت تيره و سياهي نزديک است. حتما دقت کنيد که خاک تهيه شده مرغوب باشد و از سطح زمين (حداکثر 30 سانتي متر) جمع آوري شود.

تفاوتلازم است بدانيد که خاک زراعي نامرغوب رنگي کمرنگ و متمايل به زردي و خاکستري دارد و در حالت خشک، چسبنده بوده و از هم جدا نمي شود، اما خاک زراعي مرغوب علاوه بر خصوصيات رنگي تيره که در بالا ذکر شد، به اين شکل است که اگر در مشت فشرده شود، ذرات آن بهم مي چسبد و با يک ضربه کوچک نيز از هم جدا شده و پودر مي شود.

عمق چاله براي کاشت نهال گردو

در کاشت نهال درختاني که ريشه طويل و درازي دارند مثل گلابي و نهال گردو پيوندي، نياز است که عمق و عرض چاله آن ها بيشتر باشد که مقدار و حدود آن 0.5 متر و عمق 75 سانتي متر است.

نکته: توجه داشته باشيد اين مقدار براي خاک بدون سنگلاخ مناسب است. در غير اين صورت براي رعايت اصول و شيوه صحيح کاشت نهال گردو، عمق آن را بايد بيشتر و حدود 2 متر افزايش دهيد.

در باغ ها بهتر است که چاله نهال گردو عميق تر باشد، زيرا نم و رطوبتي که در فصل بهار در چاله ها بوجود مي آيد، باعث تکثير موجوداتي ريز مي شود که بسيار براي خاک و نهال مفيد است.

نکات مهم در کاشت نهال گردو

  • محل قرار گيري پيوند بسيار مهم است. بعد از کندن خاک براي کاشت نهال گردو و آماده سازي شرايط مناسب کاشت، محل پيوند بايد حدود 15 سانتي متر از سطح خاک بالاتر باشد تا ريشه ها به طور مرتب در خاک قرار گيرند و درهم تنيده نشوند.
  • معمولاً مقداري خاک به شکل کله قند در انتهاي چاله نهال ريخته شده و ريشه هاي نهال را به طور مرتب روي آن قرار ميدهند. ريشه ها با خاک زهکشي پوشانده شده و مي توانيد ناحيه اطراف نهال ها را در يک کاسه شکل دهيد تا آب به خوبي حل گشته و در نهايت جذب ريشه شود.
  • نهال را عمود بر سطح زمين قرار دهيد و بررسي کنيد که از دو طرف نيز يکسان و تراز باشد.
  • قبل از آب دادن، معمولاً خاک اطراف گياهچه با يک ضربه پا فشرده گشته و فوراً آب گيري انجام مي شود. از آن پس بايد نهال ها آبياري شوند تا گياه ريشه هاي جديدي توليد کند و بيشترين ميزان رطوبت خاک را داشته باشد.

نکات مهم در کاشت نهال گردو

  • ارتفاع چاله ها بهتر هست ?? سانت و قطر ?? سانت باشد.
  • از ريختن کودهاي حيواني نپوسيده به شدت خودداري کنيد. (براي تقويت رشد بيشتر اندام هاي رويشي از اواخر فروردين ماه کودهاي شيميايي اطلاع خواهيم داد تا استفاده بکنيد)
  • دقت شود محل پيوندها حتما ?-?? سانت بالاتر از سطح خاک باشد.
  • موقع کاشت نهال گردو بايستي به شاخه اصلي (رنگ محافظ تنه) با قلم مويي رنگ آميزي بکنيد. اين رنگ را ميتونيد از محصولات کشاورزي تهيه کنيد.
  • براي زمين‌هايي که طريقه آبياري درخت گردو بصورت غرقابي است و قطره اي نيست، حتما براي هر نهال تشتک درست بکنيد تا موقع آبياري نهال گردو، آب با تنه نهال برخورد نکند و باعث آفت و پوسيدگي طوقه نشود.
  • آبياري نهال گردو بلافاصله پس از کاشت بايد انجام شود.
  • فواصل استاندارد براي کاشت نهال هاي مجموعه اکين نهال به ترتيب زير است:
    کاشت گردو پيوندي: ?×? متر
    کاشت گردو ژنوتيپ: ?×?
    کاشت انگور: ?×?.?
    کاشت بادام: ?×? يا ?×?
    کاشت گيلاس، آلبالو و زردآلو: ?×? يا ?×?
    کاشت سيب، گلابي و به: ?×?
    کاشت هلو و شليل: ?×?

چالکود درخت گردو

زماني که درخت در حالت استراحت و خواب زمستانه است (يعني از اواسط پاييز تا اواخر زمستان) چالکود درخت گردو را مي توان انجام داد.
چالکود را بايد در قسمت سايه انداز درخت و با عمق چاله ?? سانت ايجاد کرد که در ويديو به طور دقيق، محل ايجاد چالکود نشان داده شده است.
مناسب ترين کود براي چالکود (محتويات چالکود) کود پوسيده گاوي و کود گوگرد بنتونيت دار است

نکات بسيار مهم درباره چال کود درختان

در ادامه دو نکته مهم که سؤال بسياري از باغداران عزيز است را موردبررسي قرار مي‌دهيم.

داخل چال کود چي بريزيم؟

يکي از مهم‌ترين عناصري که در خاک است مواد آلي است که در کودهاي دامي و ورمي کمپوست وجود دارد.
بهترين موادي که مي‌توان داخل چال کود ريخت، ورمي کمپوست است. البته ورمي کمپوست نسبت به کود دامي تا 5 برابر گران‌تر است ولي به همان اندازه کيفيت و مزاياي بيشتري دارد. اما اگر صرفه اقتصادي ندارد مي‌توانيد از کود دامي کاملاً پوسيده استفاده کنيد.

آيا مي‌توان کود را نپوسيده داخل چال کود بريزيم؟

به دو دليل نمي‌توان کود نپوسيده را داخل چال کود ريخت.

اول اينکه که فعاليت پوسيدن گرمازا است، وقتي کود نپوسيده داخل چال کود بريزيد اين گرما کنار ريشه ممکن است، ريشه را بسوزاند.

دوم اينکه براي پوسيدن نياز به نيتروژن است و نيتروژني که قرار است ريشه مصرف کند، کود براي پوسيدن خودش استفاده مي‌کند.

 رمز پويايي نهال

براي موفقيت در کاشت نهال گردو ابتدا ريشه آن ها را قبل از کاشت، به مواد چسبنده و ضد عفوني کننده آغشته مي کنند. به اين فرايند پراليناژ گفته مي شود. يک بشکه 100 ليتري تهيه کنيد و درون آن آب بريزيد.

سپس 6 کيلوگرم پهن الک شده و 9 کيلوگرم رس الک شده به همراه 31 گرم سم قارچ کش مثل بنوميل را با آن مخلوط نماييد. قبل از کاشت نهال خود، ريشه ها را به آين ماده آغشته کرده و سپس فرايند کاشت را ادامه دهيد.

مهم ترين فوايد پراليناژ

مهم ترين مزاياي اجراي پراليناژ اين موارد است:

حفاظت فيزيکي از ريشه‌ها

جلوگيري از کاهش رطوبت و خشکيدگي ريشه‌ها در طي عمليات انتقال و کاشت نهال

به وجود آمدن فضايي رابط ميان ريشه و خاک (فضاي ايجاد شده باعث بهبود تبادل مواد غذايي و آب ميان ريشه و خاک مي‌گردد)

جذب رطوبت و حفظ آن توسط ريشه‌هاي جوان

تحريک رشد ريشه که منجر به حيات و مستقر شدن نهال در خاک مي گردد

جمع بندي؛ کاشت درخت گردو

همان طور که ميدانيد بهترين آب و هوا و شرايط براي پرورش نهال گردو، آب و هواي سردسيري و زمستاني است.
بعد از اينکه بهترين نهالستان را براي خريد محصول مورد نظر خود انتخاب کرديد، ميتوانيد از مشاورين و مهندسين کشاورزي نهالستان مورد نظر براي کاشت هر چه بهتر محصول خود کمک بگيريد تا بتوانيد در سريع ترين زمان ممکن بهترين محصول و با باردهي بالا را داشته باشيد.

مشاوره رايگان کاشت نهال

نهالستان اکين نهال  در مياندوآب با مجوز رسمي از جهاد کشاورزي خدماتي همچون خريد نهال گردو و فروش نهال هاي شناسنامه دار را با ضمانت بازگشت کالا در اختيار باغداران قرار ميدهد.
علاوه بر فروش نهال هاي انگور، بادام و گردو، از ديگر خدماتي که در نهالستان اکين نهال انجام مي‌شود، ارائه مشاوره به کشاورزان عزيز براي کاشت نهال و راه اندازي و احداث باغ است.
نهالستان اکين نهال در تمام روزهاي هفته و در تايم کاري به سوالات شما در زمينه کاشت نهال پاسخ خواهند داد، براي کسب اطلاعات بيشتر با ما در ارتباط باشيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 152 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:43

 

خطر النوم في وقت متأخر

ولكن إذا كنت تستمع إلى ساعة جسمك وتتصرف وفقًا لها ، فهل ستفيد جسمك؟

 

المشكلة هي أن العديد من الأشخاص الذين هم على قيد الحياة في الليل يحاولون التصرف وفقًا لإيقاع الساعة البيولوجية للجسم ويستيقظون عند الفجر. على سبيل المثال ، استيقظ في الهواء الطلق ، واذهب إلى العمل مبكرًا وقم بإنهاء عملك. تمتع بأكبر قدر من الكفاءة في العمل ثم عد إلى المنزل وابقَ مستيقظًا حتى الساعة 2 مساءً.

 

يمكن أن تكون هذه الدورة بالتأكيد الأكثر مثالية. لهذا السبب ، في هذا القسم من قسم الصحة الرطبة ، سوف نقدم لك تأثيرات النوم في وقت متأخر من الليل ، والتي ستكون مفيدة بالتأكيد.

 

مشاكل الاستيقاظ ليلا

مضاعفات النوم في وقت متأخر من الليل

انخفاض المناعة

 

إذا كنت مصابًا بنزلة برد أو إنفلونزا في أي وقت من السنة ، فإن طريقة نومك يمكن أن تحسن تعافيك بشكل كبير. قلة النوم تعطل بالتأكيد جهاز المناعة ، بالإضافة إلى أنها تقلل من القدرة على محاربة الفيروس.

السمنة وزيادة الوزن مع تأخر النوم

 

قلة النوم تعني زيادة الوزن. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين ينامون أقل من 7 ساعات في الليلة يعانون من زيادة الوزن أكثر من أولئك الذين يحصلون على قسط كافٍ من النوم لأن اضطرابات النوم تخفض مستويات الليبتين ، وهي مادة كيميائية تجعلك تشعر بالشبع. كما أنه يزيد من مستوى هرمون الجريلين ، وهو هرمون يحفز الجوع.

 

السمنة وزيادة الوزن

انخفاض الصحة العقلية

 

يتسبب قلة النوم ليلاً في حدوث ارتباك وتقلبات مزاجية قد يكون لها آثار طويلة الأمد من الاكتئاب والقلق. عندما يعاني الناس من مشاكل عقلية ، يجب عليهم التحقق من عادات نومهم. ربما ينام معظمهم أقل من 6 ساعات في الليلة.

الإصابة بمرض السكري بسبب قلة النوم

 

تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين ينامون أقل من 5 ساعات في الليلة هم أكثر عرضة للإصابة بمرض السكري ، ونتيجة لذلك ، يمكن أن يؤدي الحرمان من النوم إلى الإصابة بمرض السكري من النوع 2 لأن جسمك غير قادر على استخدام الجلوكوز وتحويله إلى طاقة.

 

الإصابة بمرض السكري

انخفاض الرغبة الجنسية عن طريق النوم في وقت متأخر

 

الرجال والنساء الذين لا يحصلون على قسط كافٍ من النوم في الليل لديهم رغبة جنسية أقل. الرجال الذين يعانون من انقطاع النفس النومي ، وهو اضطراب يسبب مشاكل في التنفس أثناء النوم ، يجعل الشخص ينام. عادة ما يكون لدى هؤلاء الأشخاص مستويات أقل من هرمون التستوستيرون ، مما يقلل من الرغبة الجنسية لديهم.

خطر الإصابة بمتلازمة التمثيل الغذائي

 

يسبب السهر ليلاً مشاكل مثل قلة النوم وقلة النوم وحتى تناول الطعام في ساعات غير مناسبة ، مما يؤدي في النهاية إلى تغيرات التمثيل الغذائي والتمثيل الغذائي في الجسم. يعد التعود على نمط نوم مناسب وفي الوقت المناسب عاملاً مهمًا في تقليل مخاطر متلازمة التمثيل الغذائي ودهون البطن وبالتالي تقليل مخاطر الإصابة بالنوبات القلبية والسكتة الدماغية والسكري.

العقم هو أحد مضاعفات الأرق

 

تعد الحاجة إلى بذل الكثير من الجهد في الإنجاب أحد مضاعفات الأرق لدى الرجال والنساء على حدٍ سواء. على ما يبدو ، يمكن للنوم المنتظم أن يحسن هذه المشكلة.

النوم المتأخر يسبب مشاكل في القلب

 

يمكن أن يسبب الاستيقاظ ليلاً مشاكل في القلب وارتفاع ضغط الدم وارتفاع مستويات بعض المواد الكيميائية التي تسبب الالتهاب وتضغط على القلب.

 

مشاكل قلبية

صداع وألم في الظهر مع النوم في وقت متأخر من الليل

 

قد يتكيف الجسم مع الحرمان من النوم ليلاً وقد لا يفعل ذلك أبدًا. الخلود إلى الفراش في وقت متأخر من الليل يمكن أن يسبب الصداع وأحيانًا آلام الظهر التي تؤثر عليك لأكثر من نصف اليوم. قد يكون نفس الصداع هو سبب السعال والحمى الخفيفة لدى بعض الناس.

النوم المتأخر وقلة التركيز

 

عندما لا يرتاح الدماغ بشكل كافٍ ، ينخفض ??التركيز عند القيام بالعمل والدراسة والتواصل مع الآخرين. في الواقع ، كما هو مذكور في قسم Moist Health ، تشعر وكأنك لم تركز أبدًا وأنك تحدق فقط في الناس وتبدو مثل الحمقى. كما أنه يسبب تقلبات مزاجية. لذلك إذا كنت تنام في وقت متأخر من الليل وحصل زميلك في العمل على قسط كافٍ من النوم ، فربما تكون دائمًا وراءهم.

 

ليلة الصحوة

قلة السعادة بسبب النوم المتأخر

 

يحتاج البشر إلى إفراز الدوبامين ليكونوا سعداء. عندما تنام في وقت متأخر من الليل ، لا يتم إنتاج هذه المادة الكيميائية ، ونتيجة لذلك ، يكون الجسم ناقصًا فيها ويشعر بالحزن والاستياء اللاوعي ، وهو ما يمكن اعتباره أحد الآثار الجانبية الرئيسية للنوم الليلي.

تعطيل عادات الأكل بالنوم المتأخر

 

الذهاب إلى الفراش في وقت متأخر من الليل يعطل بالتأكيد النظام الغذائي وقد يجعل الأشخاص النحيفين أكثر نحافة. التخسيس الذي لا تتوقعه إطلاقا ونتيجة لذلك يضر بجهاز المناعة.

 

لذلك مع كل ما قيل ، اعتد دائمًا على الذهاب للنوم قبل الساعة 12 ليلاً لأنك بعد الساعة 12 ليلاً ستعاني من هذه الآثار الجانبية.

منبع :

https://llk.dk/8m0opd

 

https://t.ly/SwlZ

 

http://fudanedu.uk/user/sheenabonilla1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:SheenaBonilla1

https://lib02.uwec.edu/ClarkWiki/index.php?title=User:SheenaBonilla1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://anieh.com/

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://anieh.com/

http://jobs.ict-edu.uk/user/sheenabonilla1/

http://ict-edu.uk/user/sheenabonilla1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=cc6d0de0-dcf4-428e-9a2c-4ae004f5c788

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://anieh.com/

 

 https://anieh.com/category/%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ad%d8%a9/

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 170 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:28

نرم افزار پلاک خوان خودرو در دوربين مداربسته هايک ويژن

دوربين هاي مداربسته با قابليت پلاک خواني، دوربين هاي حرفه اي مي باشند که داراي يک نرم افزار داخلي براي شناسايي و ضبط پلاک خودروها حتي در هنگام حرکت هستند.  طراحي بسترهاي نظارتي مداربسته که با استفاده از اين نوع از دوربين هايک ويژن انجام مي شود، بسيار پيچيده تر و تخصصي تر از نصب دوربين هاي معمولي است. تفاوت اين دوربين ها با دوربين هاي معمولي در اين است که دوربين هاي پلاک خوان مي توانند حرکت خودروها را از مسافت هاي دور حتي در سرعت هاي بالا و نور آزاردهنده چراغ خودروها تشخيص داده و ثبت کنند. تمامي اطلاعات ضبط شده از خودروها به وسيله اين دوربين ها، به همراه جزئيات زماني و اطلاعات پلاک در سيستم مداربسته قابل جستجو است. آنچه در اين مطلب مي خوانيد شامل:

 

 

کدام يک از دوربين‌هاي هايک ويژن پلاک خوانند؟

 

هايک ويژن داراي مدل هايي با قابليت پلاک خواني مي باشد اما اين دوربين ها از قيمت بسيار بالايي برخوردار هستند و از لحاظ اقتصادي به صرفه نيستند. اما اگر به دنبال قابليت پلاک خواني براي سيستم مداربسته خود هستيد دوربين مداربسته اي که انتخاب مي کنيد بايد حداقل داراري رزولوشن 5 مگاپيکسل باشد. همچنين در کنار اين دوربين بايد از نرم افزار پلاک خوان که توسط برخي از شرکت هاي نرم افزاري توليد مي شود استفاده کنيد. در اينجا دو مدل محبوب از دوربين هاي هايک ويژن را مشاهده مي کنيد.

 

دوربين مداربسته هايک ويژن مدل DS-2CD2083G0-I

دوربين مداربسته هايک ويژن مدل DS-2CD2083G0-I يکي از مدل هاي دوربين پلاک خوان است. اين دوربين 8 مگاپيکسلي تصاوير فوق العاده با کيفيتي ارائه مي دهد و تشخيص پلاک را آسانتر مي کند. همچنين اين دوربين داراي قابليت WDR است به همين جهت مي تواند ميزان نور در تصاوير را متعادل کند اين ويژگي به ويژه در مکان هاي پرنور، يا مکان هايي که نور خورشيد مستقيما به لنز دوربين مي تابد بسيار مفيد فايده است.

از ديگر هاي آن که در کيفيت تصاوير موثر است مي توان به  قابليت 3D DNR (کاهش نويز ديجيتال سه بعدي)، BLC (تعديل نور منتشر شده از پشت و اطراف سوژه)، ROI (افزايش کيفيت تصوير دلخواه و استفاده بهينه از پهناي باند) اشاره نمود.

 

 

 

دوربين مداربسته هايک ويژن مدل DS-2CD4A26FWD-IZS

دوربين  هايک ويژن مدل DS-2CD4A26FWD-IZS يک دوربين بولت است. اين دوربين تحت شبکه با رزولوشن 2 مگاپيکسلي خود، مي تواند تصاويري با کيفيت بسيار خوبي ارائه دهد. اين دوربين از سري دوربين هاي دارک فايتر است که در نور بسيار کم و تاريک مطلق تصاوير با کيفيتي را ارائه دهد.

دوربين هاي هوشمند ANPR قادر به شناسايي پلاک خودرو در کشورها و مناطق مختلف در محيط کم نور هستند. از ديگر قابليت هاي اين دوربين ها مي توان به قابليت WDR، قابليت Defog (ضد مه و گرد و غبار)، فيلتر EIS، قابليت 3D DNR (جلوگيري از نويز تصاوير) و … اشاره نمود.

 

 

 

ويژگي هاي دوربين مداربسته پلاک خوان

  1. رزولوشن تصوير: نخستين خصوصيت مهم در اين دوربين ها روزولوشن و يا کيفيت تصوير بالاي آنهاست. همانطور که مي دانيد هر چه رزولوشن تصوير شما بالاتر باشد، امکان خوانش پلاک نيز براي برد بيشتري فراهم خواهد بود.
  2. مکانيزم WDR: ديگر ويژگي مهم دوربين هاي پلاک خوان، قابليت WDR هايک ويژن روي دوربين است. اين مکانيزم تاثير بسزايي در جلوگيري از تاثيرات منفي نور در دوربين دارد. از آنجايي که معمولا دوربين هاي پلاک خوان در معرض نور شديد خودروها هستند استفاده از دوربين با چنين قابليتي بسيار مهم است.
  3. ديد در شب IR: امکان ديد در شب نيز از خصوصيات مهم اين نوع از دوربين هاست که بايد به آن توجه کرد. برد ديد در شب دوربين بايد به اندازه اي باشد که در حد برد پلاک خواني دوربين باشد.

 

 

پلاک خواني در دوربين هاي آنالوگ

اگر از دوربين آنالوگ هايک ويژن براي پلاک خواني استفاده مي کنيد امکان دسترسي به رزولوشن بيش از 720TVL براي شما وجود نخواهد داشت. رزولوشن 720TVL تقريبا برابر با 0.5 مگاپيکسل در سيستم اندازگيري ديجيتال است که رزولوشن واقعا پاييني خواهد بود. با اين حال دوربين هاي آنالوگ با کيفيت در زاويه ديد 75 درجه (با استفاده از لنز رايج 3.6mm) تا فاصله 3 متري امکان تشخيص پلاک را دارند.

جهت افزايش برد پلاک خواني در دوربين هاي آنالوگ مي توان از لنزهايي با فاصله کانوني بالاتر استفاده کرد. به اين صورت زاويه ديد شما کاهش يافته و در عوض عمق ديد بيشتري خواهيد داشت. براي مثال يک لنز 12 ميلي متري، زاويه ديد 25 درجه اي به دست مي دهد اما امکان پلاک خواني تا برد 10 متر را براي شما فراهم مي کند.

 

پلاک خواني در دوربين هاي تحت شبکه

پلاک خواني در دوربين هاي شبکه با توجه رزولوشن بالاتر آنها به مراتب آسان تر است. اين دوربين ها برد به مراتب بهتري براي شما ايجاد مي کنند. پس استفاده از اين دوربين ها براي پلاک خواني توصيه مي شود. البته بايد توجه داشته باشيد که دوربين هاي مداربسته ديجيتال هزينه بيشتري نسبت به دوربين هاي آنالوگ دارند.

 

کاربردهاي دوربين پلاک خوان

  • بوسيله دوربين هاي مداربسته پلاک خوان مي توان پارکينگ هاي عمومي را به نحوي مديريت نمود که  پرداخت وجه، و يا ورود و خروج خودرو ها تسهيل و يا حتي به صورت خودکار انجام شود.
  • مورد استفاده در مديريت ترافيک فرودگاهها، براي اطمينان از اينکه تنها وسايل نقليه مجاز مي توانند به خطوط تاکسي و يا خطوط حمل و نقل عمومي راه يابند.
  • کنترل دسترسي، در مکان هايي که درب هاي ورودي تنها براي وسايل نقليه مجاز باز شده و پلاک همه خودروهاي بازديد کننده به طور خودکار ثبت شوند.
  • اين دوربين ها مي توانند عملکرد هشداري داشته و در هنگام ورود وسيله نقليه غير مجاز هشدارهاي لازم را بدهند.

 

آيا دستگاه ضبط کننده هم در تشخيص پلاک اهميت دارد؟

بله. بخصوص در سيستم هاي آنالوگ، دستگاه ضبط کننده DVR و رزولوشن ضبط آن تاثير زيادي در پلاک خواني خواهد داشت. بهتر است سعي کنيد از DVR اي استفاده کنيد که تصاوير را در حالت D1 يا WD1 و 25 فريم در ثانيه ضبط ميکند. در صورتي که دستگاه ضبط کننده شما از کيفيت خوبي برخوردار نباشد کيفيت ضبط شما پايين آمده و در واقع هزينه انجام شده در انتخاب دوربين با کيفيت به هدر خواهد رفت.

  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-تي-وي-تي-td-9-4/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h0t-it3zf/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2783g0-izs/
  1. https://hiktejarat.com/دوربين-مدار-بسته-براي-منزل/

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 453 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:39

ويژگي هاي دوربين مداربسته Dark Fighterx

طبق بررسي هاي صورت گرفته حدود هفتاد درصد از جرايم در شب اتفاق مي افتند. بنابراين براي ايجاد امنيت بيشتر در هنگام شب شرکت هايک ويژن با ارتقا محصولات و ارائه دوربين هايي با قابليت هاي پيشرفته راهکارهاي مناسبي را ارائه داده است. اين محصولات همچنين قادرند تا اطلاعاتي نظير ويژگي هاي دقيق ظاهري، رنگ لباس، اندازه قد فرد، شماره پلاک، رنگ و نام تجاري يک وسيله نقليه و ساير جزئيات ممکن را نيز تشخيص دهند.

تا قبل از سال 2013 اولين نسل از دوربين هاي مدار بسته قديمي از نور مادون قرمز IR براي بهبود کيفيت تصوير در نور کم استفاده مي کردند. در سال 2013 شرکت هايک ويژن نسل دوم دوربين هاي مدار بسته خود را با نام دوربين هاي Darkfighter به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا به حال شرکت همواره در مبحث ارتقا کيفيت و روشنايي تصاوير، کاهش نويز و کيفيت رنگ ها در تصاوير به دنبال راه حل هاي اساسي و موثر تري بوده است. به طور خلاصه دوربين هاي DarkFighter داراي سنسور و ديافراگم بزرگتري نسبت به دوربين هاي قديمي بوده و تکنولوژي کنترل هوشمند در آنها پيشرفته تر است. اين امر منجر به افزايش کارايي اين دوربين ها در هنگام شب و در محيط هاي کم نور مي شود. با ارتقا ويژگي ها و قابليت هاي سخت افزاري در کنار توسعه نرم افزاري آن، شاهد کاهش چشمگيري در ميزان نويز در تصاوير در محيط هاي کم نور هستيم. با کاهش نويز همچنين حجم فايل هاي مربوط به تصاوير نيز کاهش يافته و  ذخيره و فشرده سازي آنها آسانتر مي گردد.

حال اين شرکت به تازگي از نسل سوم دوربين هاي مداربسته خود با نام DarkFighterX رونمايي کرده است. اين دوربين ها تواناي بالايي در ارائه تصاوير با کيفيت دارند. در مقايسه با سري قبلي اين نوع از دوربين ها، سري جديد يعني دوربين هاي DarkFighter-X در شرايط نزديک به تاريکي مطلق ( 0/001 lux) تصاوير رنگي و شفاف با حداقل نويز ارائه مي کنند. تکنولوژي موجود در سري دوربين هايک ويژن DarkFighterX در واقع شبيه سازي از نحوه تصوير سازي در شبکيه چشم انسان است که به طور مستقلي پردازش رنگ و روشنايي زمينه تصوير را انجام مي دهد. در شبکيه چشم انسان، دو نوع از سلول هاي مخروطي و استوانه اي وجود دارند. اين دو نوع سلول که حساس به نور هستند به طور مستقل عملکرد هاي مختلفي در تشکيل تصوير و ارائه آن به ما انجام مي دهند. سلول هاي استوانه اي به نور و روشنايي حساس هستند در حالي که سلول هاي مخروطي به مغز توانايي ديدن رنگ ها را مي دهند.

 

نحوه عملکرد دوربين هاي DarkFighter-X نيز به همين منوال و مانند عملکرد چشم انسان است. اين دوربين ها داراي طراحي نوآورانه اي از سنسورهاي زوج يا دوتايي هستند که  يک سنسور به تصويربرداري در نور مادون قرمز IR اختصاص دارد و تضمين کننده روشنايي تصوير است. از سويي، سنسور ديگر براي نور مرئي مورد استفاده قرار مي گيرد که وظيفه ارائه رنگ ها را به صورت زنده بر عهده دارد. دوربين هاي Darkfighter-X هايک ويژن مي توانند در پايين ترين سطح نور موجود در محيط (0.001 lux با توجه به کاتالوگ محصول) تصاويري رنگي ارائه کنند. اين دوربين ها از فرمت هاي فشرده سازي هوشمند نظير H.265+ هايک ويژن پشتيباني مي کنند که به شدت به کاهش مصرف پهناي باند و صرفه جويي در فضاي ذخيره سازي داده ها کمک مي کند. در حال حاضر نيز، با وجود ادغام هوش مصنوعي و الگوريتم Deep Leaing در اين  محصولات به طور قابل توجهي دقت نرم افزاري و عملکردهاي هوشمند در آن نظير تشخيص نفوذ، شناسايي عبور خط، تشخيص بدن انسان و رديابي خودکار و … بهبود يافته است.

ويژگي هاي فني دوربين DarkFighterX

از جمله ويژگي هاي فني دوربين مدار بسته DarkfighterX مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • رزولوشن 1080p يا 2 مگاپيکسلي
  • لنز وريفوکال با زوم اپتيکال 25x
  • عملکرد روز و شب با فيلتر IR cut
  • سنسورهاي زوج ½.8 اينچي و سنسور IR CMOS
  • داراي قابليت ضد مه و گرد غبار Defogهايک ويژن
  • فشرده سازي  H.264 و  H.265 هايک ويژن
  • و….

ويژگي هاي هوشمند شامل:

  • تشخيص هوشمند (Smart Detection)
  • تشخيص نفوذ هايک ويژن (Intrusion Detection)
  • تشخيص عبور از خط (Line Crossing Detection)
  • تشخيص ورود به منطقه خاص (Region Entrance Detection)
  • تشخيص خروج از منطقه خاص (Region Exiting Detection)
  • شناسايي چهره هايک ويژن (Face Detection)
  • تعقيب هوشمند سوژه هايک ويژن (Smart Tracking)
  • تعقيب خودکار (Auto Tracking)
  • کدگذاري ROI براي جريان هاي ويدئويي main stream, sub-stream and third stream براي 8 منطقه جداگانه
  • و

کاربرد هاي دوربين مدار بسته DarkFighterX

قابليت هاي يک سيستم مداربسته بايد در هنگام ارائه تصاوير در شب و تاريکي ارتقا يابد، زيرا بسياري از مسائل امنيتي و مبارزه با جرائم در هنگام شب رخ مي دهند. برنامه هاي کاربردي موجود در اين دوربين و فناوري هاي پيشرفته آن به طور گسترده اي در دسترس کاربران قرار دارد که مي توان از آنها براي تامين امنيت گذرگاه ها، خيابان ها، کوچه ها و همچنين فروشگاه ها و … بهره برد. در نگاه اول، اين دوربين ها مي توانند کاربرد هاي فراواني در پيشگيري از وقوع جرم داشته باشند. در ادامه به برخي از اين موارد اشاره مي کنيم:

  • پوشش مناطقي از شهر که پس از تاريکي احتمال وقوع جرم در آنها افزايش مي يابد شامل پياده رو و خيابان ها، کوچه ها، مغازه ها و
  • پوشش مناطق گردشگري و پر بازديد مانند رودخانه ها، درياچه ها و سواحل، جنگل ها، ميدان هاي عمومي، بناهاي تاريخي و
  • مکان هايي مانند بنادر، نيروگاه هاي برق و ديگر نيروگاه ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها و ديگر پايگاه هاي مسافرتي و مرزهاي بين المللي نمونه هاي ديگري از مکان هايي هستند که مي توان دوربين هاي دارک فايتر را جهت افزايش امنيت در آنها نصب نمود.
  • https://tiamcctv.com/cmos-sensors-in-cctv
  • https://tiamcctv.com/smart-tracking-cctv
  • https://tiamcctv.com/what-is-a-waterproof-cctv-camera
  • https://tiamcctv.com/what-is-a-ptz-camera

 

 

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:27

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.

زندگی...
ما را در سایت زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann11 بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:27

لینک دوستان

خبرنامه